GreenCurry poker och världen


GreenCurry vs Världen !

Posted in Övrigt av G på september 23, 2006

För några år sen så började jag spela poker på nätet. Men det är först nu som jag har gått upp i nivå och tjänar anständigt med pengar för att kanske kunna försörja mig och bli rik på det. Det har inte alltid varit mina planer att försörja mig på poker och bli rik på det. Men så klart har tanken alltid varit angenäm.

Igår var den sista dagen, på mitt förhoppningsvis sista anställda dagen på ett företag som jag själv inte äger. I framtiden ser jag mig själva äga egna verksamheter med anställda. Men till dess behöver jag tjäna in pengar. En massa pengar.Mina planer för mitt pokerspel är att ha ett snitt på 1000 – 2000kr om dagen. Så jag i slutet av månaden har en ”månadslön” på i alla fall 30 000kr. Egentligen är det fult att jag pratar om pengar. Riktigt fult. Men man måste ha mått här i världen. Annars vet man aldrig var man står, eller är på väg.

För personlig utveckling vill jag kanske kunna åka utomlands om ett tag. Kanske skriver jag från Bangkok om någon/några månader? För det är där jag vill hamna, och kunna jobba. I alla fall nu när vintertid närmar sig med stora steg. Att bo i Thailand skulle vara mycket billigare också naturligtvis lyxigare. Men först måste jag kunna stå på stabilare ben när det gäller att ha en stabil bankroll och ett stabilt snitt inkomst.

Kommentera

