GreenCurry poker och världen


Tråkiga dagar

Posted in Övrigt av G på september 25, 2006

Det vill sig inte riktigt nu. Jag har för mig att jag spelar rakt igenom bra. Och spelar på ett sätt som jag inte skulle vilja ändra på. Men när korten kommer och gynnar mina motståndare på rivern, då känner jag mig missmodig mot fru fortuna.  

Jag kanske ljuger när jag säger att jag inte vill ändra på. Saker som att höja starkare pre flopp och inte alltid bluffa eventuell missad flopp, kan vara saker som jag behöver ändra på. Jag får se över det spelet imorgon. Utan för den skulle justera för mycket på mitt spel. För när väl korten hamnar min väg, och straffar de syndiga motspelarna. Då ska rikedomarna tillfalla mig.

Var och käka på ett ställe mellan slussen och medborgarplatsen idag. Kommer inte ihåg ställets namn, esset eller något åt det håller. Hamburgare var det dem hade på menyn. Beställde den amerikanska på grund av majs kolven som skulle finnas med. Men fick jag någon majskolv? Nej. Skulle ha tagit den engelska med ägg och bacon på istället. För tusan. Och sen hitta vi hår i en av tallrikarna. Blää… Så den tallriken byttes ut. Summa samarum. Dem kunde ha sagt att de inte fanns majs, och dem kunde ha undikit hår i maten, dessutom så var den så kallade ”barbecue” såsen salsa sås och ingenting annat som påstås. Minus på det stället, som annars verkar ganska shysst.

Slussen, Stockholm

Kommentera

