GreenCurry poker och världen


Vända seglet får man göra själv när vinden inte vänder

Posted in Övrigt av G på september 25, 2006

Jag tappade inte tron på mig själv att jag skulle vända det hela. Jag har i och för sig inte vänt. Men jag vet att jag är tillräckligt bra för att gå plus i längden. Styrkan kommer inifrån och jag vet att jag är tillräckligt bra för att slå de allra flesta. 

Skönt att göra ett plus resultat idag. Jag kommer att avsluta ganska tidigt idag. Så jag kan ta det lugnt, och hinna med att reflektera över pokern i det långa perspektivet. Det behövs en dag (eller flera) där dagens inkomst är över 1000kr. Antagligen så kanske jag kan nå uppemot 2000kr idag, om jag fortsatte. Men jag behöver ta små baby steg, nu mot en stabilare inkomst. Flera tidigare dagar så hade jag nått en rimlig summa uppemot 1000kr men fortsatt spela och slutat på mycket lägre dags resultat. Så nu får jag behärska mig och se till att ha ett stabilt och lagom hög dags inkomst.

En annars rätt så fin helg har bytts ut mot en grå måndag. Skönt att man inte behöver gå till jobbet idag. Riktigt skönt… Men jag får väll ta mitt ansvar och städa hemma och betala lite räkningar. Städa är ju ett helt dags projekt.

Hmm.. Kom just på en sak. Det är ju löning för de allra flesta. Kan det var därför det sitter en massa shortstacks på borden idag? Är det därför det är så löst och sunkigt spel? Kan vara en väldigt bra förklaring. Jag har inte spelat så här tidigt förut, trodde det kunde vara så varje dag mitt på dagen. Men jag kan ju ha fel… Shit, kanske ska fortsätta idag ändå? To be continued.

Kommentera

