GreenCurry poker och världen


Rätt som det är så smäller det (20060929)

Posted in Övrigt av G på september 29, 2006

Ja, så kom dagen då det skulle smälla. Efter att haft några dagar med plus resultat så smällde det till idag. Det är några timmar kvar av kvällen. Men jag har inte lust med mer taskiga smällar när jag redan ligger ner.

Jag vet inte riktigt var det gick fel. Idag på dagen var jag uppe 400 kr. Men när kvällen började så blev det hela fel redan från början. Jag var inte riktigt hård mot mig själv när jag starta, och jag skärpte inte till mig under spelets gång. Det är sånt som är A och O när man inte får några kort. Nåda stöten var när jag plockade upp AA på handen och en av de större fisk och callingstationerna spelare sätter en raise på 5x BB dvs 20kr.  En större kille callar.. Jag gör en stark reraisar till 85kr för att isolera fisken.. en till storfisk kille callar… Jag tänker att julen är tidig i år när fisk A reraisar mig till 150kr och den större killen foldar… och jag för att inte skrämma fisk B höjer med ”bara” 260kr”… Helt enligt planerna callar fisk B och nu även fisk A. Mums.. tänker jag när floppen 9 3 4 regnbåge kommer. Fisk A går enligt planerna all in, såsom jag gör.. och fisk B lägger sig.. 825kr ligger i potten när turn och river ger ut två nya ruter och ger Fisk A helt otroliga runner runner färg. Preflopp var jag 87 procent mot 11 procent  vinnare, på flopp var jag 94 procent vinnare mot 5 procent… men på rivern var Fisk A 100 procent vinnare…. Som jag sa igår.. Grymt grymt sa Grisen!

Annars idag har jag mest varit och handlat hem lite proviant. Imorgon blir det att vakna tidigt för att putsa på månads vinsten. Förhoppningsvis blir det utgång också imorgon. Var ett tag sen jag gick ut. Jag som har lovat party på min blogg, inte bara poker. Hehe! Bilden nedan är från Thailand och Riley beach.. Den fina delen 🙂

Riley beach 2006

Kommentera

