GreenCurry poker och världen


Poker är inte alltid lätta dagar (20060930)

Posted in Övrigt av G på september 30, 2006

Ja, nu längtar man tillbaka till de dagarna då jag kunde avsluta dagen snabbt med bra resultat. Istället nu så måste jag harva mig fram med resultat som bara gör mig plus minus noll eller i värsta fall minus. Jag vill kunna drömma om att åka till Thailand snart igen. Men det var får vänta så länge som jag inte kan få resultaten att visa plus.

Jag har inte spelat klart idag. Långt ifrån, men jag tycker det är lämpligt att ta en paus nu och se till att jag får distans från det hela. Efter det stora fina resultatet i förrgår så hade jag lite på känn att jag skulle bli övermodig och känna att poker inte var nånting som var så svårt. Men som så många gånger förr, så slår det ju självklart tillbaka. Jag blir straffad för min arrogans och självsäkerhet. Nu får jag istället finna mig i att se över mitt spel och av den psykologiska påverkan som pokern utgör när det går dåligt.

Vi får se vad som händer ikväll. Känns inte som det är berättigat att gå ut just nu. Kanske smaka lite whiskey efter session. Vem vet. Det är så grått ute. Påverkar väll humöret också en aning. Går det dåligt så går det väll ännu sämre med humöret om det är dåligt väder. Det som var så fint igår. Borde kanske ha flera lampor tända hemma för att inspirera mitt spel lite.  För det är just det som saknas. Kreativitet och inspiration.

Regnar det så regnar det i Bangkok

Kommentera

