GreenCurry poker och världen


Be a champion, act like a champion (20061002)

Posted in Övrigt av G på oktober 2, 2006

Jag tror jag behöver se över min poker rutin lite grann. För lite sömn, dåliga matvanor och nästan obefintlig träning, gör så att jag inte kan köra optimal poker. Utan istället tvingas jag till att köra utan fokusering och utan styrka i mitt spel.

Jag är mer av en morgon människa, men ändå stannar jag upp till klockan sex – sju  på morgon för att sedan gå upp tio – elva. Det blir alldeles för lite sömn i längden, hjärnan hinner inte återhämta sig. Det går på högvarv hela dagarna med alla besluten, men får inte återhämta sig tillräckligt. Precis som muskler behöver även hjärnan vila upp sig och återhämta sig genom vila och sömn. Att jag sedan missköter mig genom att inte äta rätt eller uteblir från att göra träningsaktiviteter bidrar inte heller till att köra optimalt. Problemet är att jag inte prioriterar rätt just nu. Utan försöker använda dygnets alla timmar för att hinna med allt. Ändring måste ske nu.

Det jag måste göra är att hitta rutiner och sätta upp prioriteringar som är i kongruens med mina mål. På det sättet kan jag sätta upp min skärpa och fokusering bättre på allt det jag gör. Annars blir allting bara halvmesyrer och då kommer det inte komma någonting annat än just saker som är mjäkiga. Balans, disciplin och beslutsamhet kommer att spela en stor roll för månadsresultatet och mig egen hälsa och välmående. Flera stora studier på företag där man satt hälsa för personal högt upp på prioriteringslistan visar på ökad produktivitet med flera procentenheter. Det är det jag hoppas kunna förbättra i mitt spel. Jag kommer att köra hårt på det här de kommande dagarna för att i akta även de resultat som kommer att komma fram.

Kommentera

