GreenCurry poker och världen


På rätt spår igen (20061004)

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker,Pokerbloggar av G på oktober 4, 2006

Nu är jag på rätt spår igen på pokern. Men jag känner mig en aningen svag när jag spelar. Det är därför jag inte vågar riktigt köra fullt ut idag, utan nöjer mig med det poker resultat som får bli dagens förtjänst.

En hand idag rädda hela dagen och kanske hela månaden? Det var när jag floppa set med niorna och en annan kille floppa set med fyrorna. Då går det som det går. Att det sedan fanns en annan kille som körde på med sitt höga par var bara en bonus. Potten blev 1.4 k. Var lite minus den sessionen, men lyckades då vända på den, och komma på plus. Får se mig nöjd med dagens resultat.

En del lagar som har gått igenom och mot mig den senaste tiden. Först Visa lagen i Thailand och nu den amerikanska lagen mot ekonomiska transaktioner med koppling till Internetspel. Oj vad mycket det blev på en gång. Och jag som inte bor i någon av dessa länder (ännu). Men ändå så påverkas jag av dessa. Globalt värre.

Kommentera

