GreenCurry poker och världen


Kärlek (20061007)

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker filosofi,Pokerbloggar av G på oktober 7, 2006

En vän sa till mig häromdagen om jag visste vad motsatsen till älskar var. Hat, sa jag. Fel sa vännen, det är likgiltighet. Ligger väldigt mycket i det. Älskar man någon, kan man hata personer lika mycket. Likgiltighet är noll. Ingenting. Som i ”den oändliga historian”… Ingenting…

Det jag försöker gagga om är att pokern är mycket av en hat kärleksrelation. Ena stunden har man otroligt positiv energi och feedback, för att i andra stunden krasas och duka under för hur otroligt orättvist och förskräckligt saker kan vara. Imorse t.ex precis innan jag skulle stänga ner sista bordet och nöja mig med 500kr för 20 minuter så kommer en fet smäll på 1k, och gör att jag e back 500kr istället. Ytterliggare 20minuter senare så e jag back 1.5k. Och då är man inte jätteglad. Men med så många andra relationer så måste man jobba för att behålla en stabilt och stimulerande relation. Efter några timmar nu, när jag precis avslutat så har jag kommit upp mig och slutar ungefär där jag var imorse plus lite till.

Så om man verkligen är passionerad, och vill jobba för en relation, så kommer det att funka om båda parterna vill. Avkastningen kommer förhoppningsvis att bli mångfalt det man lagt ner i tid och energi. Då menar jag inte bara pokern, utan även andra slags relationer. Det tror jag på nu, och det står jag för.

                                                        //GreenCurry aka Dr Love

Kommentera

