GreenCurry poker och världen


Läsa läxor är bra (20061010)

Posted in GreenCurry´s vardag,Pokerbloggar av G på oktober 10, 2006

Lärde mig av poker misstag #1 igår och gick och la mig en stund idag på kvällen efter jag kommit hem från stan. Kände mig sådär morgontrött när sen klockan ringde vid 21- tiden och jag var tvungen att stiga upp för att arbeta för bröd födan.

Det gick bra, efter lite sömn. Koka lite kaffe och kände mig koncentrerad och fokuserad för att ta mig in i spelet. Kände mig så stark att jag kunde ta fem bord än mina vanliga fyra. Ibland går det lite fort när man har turbo och fyra bord. Men nu funka till och med fem. Gick som vanligt ner lite, för att sedan ta några fina potter och spela av lite fiskar några kronor och även ta en eller två grindare.

Köpte ett par fina Björn Borg skor idag. Hundarna tuggade ju sönder de förra, så behövde investera i ett par nya mörka skor för att jag ska jobba imorgon och på torsdag på en affärssystems mässa här i Stockholm. Måste ju se proffsig ut. De två sista dagarna som jag behöver jobba för någon annan kanske? Vi får se. Det är kul att vara säljare. Men lönen är inte så bra, och tyvärr så spelar det materiella in en hel del plus att fritiden är viktigt för mig. Jag behöver också utvecklingsmöjligheter och jag känner att jag inte kan få det just här och nu i företaget. Men ska göra mitt bästa imorgon, och ska bli kul att se konkurrenterna.

Kommentera

