GreenCurry poker och världen


Jag lever min dröm (20061019)

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker filosofi,Pokerbloggar,Sverige av G på oktober 20, 2006

De senaste dagarna har varit lite fundersamma huruvida andra kan acceptera att man spelar poker som leverbröd. Tänk på framtiden, din karriär, bla, bla, bla.

Alltså, om det är någon som har tänkt på min framtid och vad jag vill göra så är det väll jag själv. I början hade man planer på vad man ville göra och vad man ville åstadkomma. Men tiderna förändras nya möjligheter uppkommer och nya perspektiv kommer i dager. Måste jag verkligen satsa på att få jobb på ett kontor, och skaffa lägenhet nu? ”Poker är bara tillfälligt”, säger folk. ”Vinner du? Det säger alla, men nån måste förlora”. Osv. Många saker får man höra om och om igen. Jag har inte svaren på allt. Jag vet bara att jag är bra på det jag gör, och jag får in pengar. Mer än vad jag annars kunnat tjäna idag på ett vanligt jobb.

Lyckas jag nu åka utomlands ett tag, och spela och göra det jag vill i kanske ett år innan det går åt skogen. Så är väll inte allt bortkastat? Visst, det blir en lucka i mitt CV, och folk vill kanske inte anställa någon som har ”spelat” poker i ett år. Men då har jag i alla fall satsat. Jag försökte uppfylla min dröm. Och jag lyckades leva den för ett tag. Bära eller brista. Det kanske inte ens räcker två månader ens? Men då behöver jag inte bli gråhårig någon gång i framtiden och tänka ”What if?” Om någon har läst ”Alkemisten” så kanske den personen förstår. Annars kan jag rekommendera den.

Nästa gång någon frågar mig vad jag gör, kanske jag ska svara ”Jag lever min dröm”.

Igår gick spelet väldigt hackigt och jag kunde inte fullgöra mitt spel när jag låg minus. Så det blev en rejäl nedgång som suddade ut resultatet från dagen innan en aning. Var och käka middag hos en kompis i Årsta med ett litet gäng. Sen så var vi på ”Landet” på Telefonplan som är ett hippt litet ställe där ute. Var reagge uppträdande, som var en smula exotiskt. Riktigt bra sångare som jag tyvärr inte kom på namnet just nu. ”Crash” eller liknande tror jag bandet hette.

Idag har jag gjort ett bra resultat som jag e glad över, även om siffrorna kunde varit en aningen högre. Gjorde ett stort misstag när jag fick för mig att spela mot en kompis på ”play money” alltså låtsats pengar. När jag har fyra bord redan öppna kan det bli mycket att göra. Så när jag av misstag råkade gå med på en höjning på 200kr på rivern med RIKTIGA pengar med ingenting så skrek jag så mina grannar säkert undrar vilken dåre som har flyttat in. 200kr i sjön på grund av bristande uppmärksamhet och idioti. 200kr kan man göra väldigt mycket för. Mjääk och fiask i ett.

Kommentera

