GreenCurry poker och världen


Starten

Posted in Poker,Pokerbloggar,Sverige av G på oktober 30, 2006

Jag har några små justeringar i mitt spel som jag kanske behöver se efter för att nå optimal vinst kapacitet. Den största luckan är nog starten för mig i varje session.

På något sätt har jag en väldig hög volatilitet mitt spel i början. Det händer alltid att jag måste ladda upp mina borde med ytterligare 1k innan jag börjar min klättring uppåt. Tydligen så skärper jag mig inte förrän jag ser att det börjar gå lite dåligt. Jag chansar helt enkelt för mycket i början för mitt eget bästa. Skulle jag på något sätt kunna åtgärda detta så skulle jag snabbare nå en bra dags nivå och framförallt en högre. För om det inte är Holdem som gör att jag går ner några hundra, så är det insatser i olika turneringar, och om det inte är turneringar så är det Omaha. Så skärpning GreenCurry.

Jag måste ännu en dag beklaga mig över kylan. Men någonting som är jätteroligt är att solen börjar lysa fram igen. Riktigt strålande och fin sol, kanske lite därför det har blivit lite kallare också nu. Har fått rapporter norrifrån i Sverige, så ligger snön på marken. Brrr! Jag kommer ihåg när man gjorde lumpen vid den här tiden på året i Boden, och man hade permis. Man åkte från snön i norr för att komma hem till Stockholm där marken låg bar. Lite som vara utomlands eller liknande. Sverige är avlångt har jag i alla fall kommit fram till.

Hitta förresten en gammal goding från Thailand. Party, Party!

Thaitanium – Ta leung : Klicka här!
 

Kommentera

