GreenCurry poker och världen


Gratiskort

Posted in Pokerbloggar,Sverige av G på november 24, 2006

Kära läsare, idag har jag fått veta att jag även myntat ordet ”Gratiskort” från den amerikanska motsvarigheten i poker för ”Freecard”. Kanske inte lika fyndigt som kanelbullar, men den är påtaglig mer användbar och seriösare i pokersammanhang.

Jag har lagt ner shorthanded (5 spelar bord) ett tag. Jag tycker jag utvecklats väldigt mycket när jag spelat där, och även tjänat några kronor. Dock måste jag säga att det svänger väldigt mycket där, även fast man spelar bra. Jag har aldrig sett så många bad beats på en dag för shorthanded som en vecka för fulltable (10-manna). Chansen att man går på tilt (börja spela dåligt) är avsevärt mycket lättare när man gång på gång får stryk på rivern. På grund av att jag inte kunnat få en söker och stadig inkomst av 5-manna känner jag att det är dags att gå tillbaka till 10-manna till månaden är slut i all fall.

Klockan är mycket. Det finns bara yoghurt i kylen och några ägg. Inte riktigt det man är sugen på just nu. Fiask. Dessutom är det stökigt på mitt fina vardagsrums bord, x2 Fiask. Dessutom är jag svag för att göra något., x3 Fiask. Mattematiskt sätt borde jag vara lika med fiAAAsk.

Kommentera

