GreenCurry poker och världen


Jag är rädd

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker,Pokerbloggar av G på december 19, 2006

Jag har inte sagt något innan. Jag är rädd. Med jag måste göra som Batman i ”Batman begins”. Jag får helt enkelt ta tag i saken och utnyttja min rädsla. Jag har gått ifrån den vanliga nivån jag spelade i Sverige, och spelat på lägre nivåer.

Även om det har gått bra på de lägre nivåerna och jag har tjänat ok med pengar, så duger det inte. Jag har låtit min rädsla ta överhanden och jag har inte vågat skotta på samma nivå och högre än jag har spelat tidigare. Kanske på grund av att jag krympte min pokerrulle när jag tog ut pengar. Men nu har jag kommit tillbaka till samma investeringskapital som tidigare. Men jag känner fortfarande rädsla för att gå minus och få bad beats på den nivån. Torskade faktiskt första dagen här i Thailand, då jag prövade min vanliga nivå, under set mot över set. Torska mycket. Sen dess så har jag bara grindat väldigt små nivåer. Det duger ej.

Konstigt jag har skrivit så mycket om rädsla i min pokerblogg, så jag borde komma underfund hur man undviker det. Men jag tror inte att det går att komma ifrån, man är alltid rädd. Frågan är nog mer hur man konfronterar den. Fly eller slåss? Bära eller brista? Jag ska göra mitt bästa Kära läsare. Wish me luck!

Annars så är det väldigt bra här i Bangkok. Solen skiner och det är i den kalla perioden här i Thailand. Så luften är sval, men det är ändå inte kallt. Ungefär som en sommardag i augusti i Sverige. Härligt. Nu kom städerskan, måste dra till poolen.

Peace!

3 svar to 'Jag är rädd'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Jag är rädd'.

  1. niclasu said,

    Tjena, tack för tipset om skärmen. Troligtsvis åker jag och införskaffar den i morgon. Är det en pokerskärm månne 🙂

    Om att bli rädd. En polare här i Bkk råkade ut för samma sak när han gjorde sitt första försök att leva på poker. Inköp 200 usd NL tror jag det var. Han fixade inte det och är nu tillbaks och jobbar, samt är en vinnande hobbyspelare återigen.

    Kanske bankrullen är MYCKET viktigare när man skall leva på pokern?

    Thailand är nog en bra plats att börja heltidsysslan poker. Du har väll haft jobb innan i Sverige, var det inte så?

    Vart sitter du och spelar?

  2. niclasu said,

    Ja, just det. jag har öppnat ett wordpress konto men har inte kunnat börja använda det eftersom man inte kan importera blogger ännu. Såg att jag kommenterar från det kontot.

  3. Greencurry said,

    Jag har något större pokerulle om vi säger så 🙂

    Och ja pokerullen är det viktigaste du kan ha.

    Kommer du och hämtar skärmen, så kan vi nog hälsa på varandra.

    Ja några jobb har jag haft, ett mer seriöst.


Kommentera

