GreenCurry poker och världen


Fotmassage

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker,Poker filosofi,Pokerbloggar,Sverige av G på december 31, 2006

Vägen till optimalt spel och framgång till poker är minst sagt lika stenig och brant som Visbys kullerstensgator. Visby innerstad är väldigt vackert och charmigt. Men för t.ex studenterna som pluggar och bor i Visby är det dagligen strapatser upp och ner för de steniga gatorna som måste göras för att inhämta nya kunskaper. Då kan det vara läge för lite fotmassage för att släppa på spänningarna i fötterna och ge ny energi.

Precis som för en student vid Högskolan på Gotland, så har pokerspelare sina branta och steniga backar att gå varje dag. Även om det inte är fysiskt så är det samma sak mentalt. Och det skapar spänningar i hela kroppen. Det är då det är läge för att släppa loss energin i kroppen som samlas upp, och ta lite fotmassage. Förutom den avslappnande effekten som fotmassagen har, så sägs det även stärka immunförsvaret och stärka kroppen i helhet med att skapa balans i kroppens olika system som blodtryck, blodsocker m.m. (http://www.zhao-ming.com/zonterapi.html). Dvs. även skärpt fokusering i pokern. 

Eftersom jag tänkte att jag skött mig någorlunda bra med mitt spel i december månad, samtidigt som jag kände att jag behövde få uppleva ny uppfriskande energi. Så bestämde jag mig att ta en liten fotmassage i 1.5 timma nere i lobbyn där folk som bor här går till för att varva ner efter jobbet. Då masserade man fötterna, och en del punkter på kroppen som händer, axlar, rygg och huvud. Måste säga att tanten som masserade hade starka nypor, samtidigt som jag hade känsliga fötter, ack så ont det gjorde ibland. Men fan är det värt det när kroppen får sin lilla kur behandling och stärkts för lite mer optimalt spel.

Så mina vänner och kära läsare, den hemliga vägen till bra spel i poker går bland annat genom fotmassage för att balansera kroppen och ge en ytterligare ”edge” i pokern. Alternativt bättre provresultat på tentorna och bättre betyg J

Kommentera

