GreenCurry poker och världen


Musik och Poker

Posted in Poker filosofi,Pokerbloggar av G på januari 9, 2007

En vän till mig frågade mig här om dagen hur jag klarade av att spela så långa sessions utan att tappa koncentrationen. Jag har flera olika sätt för att hantera den tristess som kan uppkomma av att spela längre och ibland högt psykiskt påfrestande perioder.

En av hemligheterna är att kunna lyssna på bra musik som harmoniserar sinnet. På det sättet kan jag balansera mig själv beroende på hur jag känner mig och vad jag behöver för att kunna spela optimalt. T.ex så använder jag mig av lugn musik när jag känner mig ofokuserad och rastlös. Det omvända blir alltså att spela lite mer party party då man känner sig trött och nere.

Det finns ingen speciell musik alltså som jag lyssnar på. Jag har i och för sig en favorit spårlista med en lång rad av musik låtar som jag tycker om och som jag har lite kära minnen av. Den använder jag för att komma i flow med mig själv när jag vill komma in i poker spelandet på ett bra sätt. Nu på senaste har jag börjat lyssna på webbradion härifrån Thailand på Lugna favoriter, NRJ och Rix FM. Eftersom de verkar samarbete kan jag lätt gå över mellan radiostationer och anpassa musiken och radiostationerna efter vad jag behöver lyssna på för att spela optimalt.

Kommentera

