GreenCurry poker och världen


Chaweng beach

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker av G på februari 12, 2007

Nu kastar jag snart in handuken här nere på Koh Samui. Solen har strålat starkt och fint hela vecka och bara en gång det kommit en liten eftermiddags skur. Men nu orkar jag inte så mycket mer av solen, även då mina vänner ligger nere på stranden och steker.

Vi bor på Suneast hotel på Chaweng Beach, kostar lite över 400kr per natten nu när det är högsäsong. Men det är perfekt placerad för både strand och party liv. Finns både billigare och dyrare alternativ, men denna var bäst för oss. Maten är allmänt något dyrare här nere än i storstaden. Men fortfarande billigare än i Sverige.

Vi har solat och partat varenda dag här nere. Kanske en natt som vi bara tog en drink eller två nere på stranden. Helt ärligt så här festandet här nere en bit ner från Bangkok fester. Men det är såklart vad man gör det till. Jävligt kul dock att gå runt i badshortsen och flipp floppsen och parta. Visby känsla över det hela. Sen så fixar dem lite strandfester och blackmoon parties härnere efter två slaget när dem stänger ner de ordinarie klubbarna som GreenMango. Såklart en del skandinavier här nere, men mest folk har det nog varit från Australien. Dem har tydligen nån holliday eller liknande nu.

I alla fall ska jag försöka pallra mig ner till stranden för ett litet dopp i det blå, och utnyttja det sista soltimmarna med grabbarna grus. Imorgon tar vi flyget upp till Bangkok igen. Så det är bara att passa på nu innan det blir city life again.

 Koh Samui text på Stranden :)

4 svar to 'Chaweng beach'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Chaweng beach'.

  1. johan said,

    http://www.riggat.com/ du får komma tid och blogga för oss…..lol….iafall….http://www.riggat.com/
    dont miss it

  2. nina said,

    va härligt du verkar ha haft det/har det!! Skönt det skulle vara med lite sol och bad =) Ha så skojs nu!! kram

  3. nina said,

    Happy Valentines Day =)

  4. Mariiiiie said,

    Ha… Jag citerar: ”Men nu orkar jag inte så mycket mer av solen…” KNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄPP skulle jag vilja kalla dig.. *hehe* Du kan gärna få byta me mig här i Sverige.. visserligen typ ”bara” +2 för tillfället… men jag lovar dig att d inte bara e jag som skulle göra vääääldigt mycket för att byta me dig!” =) *hehe*
    Gratis SMS – klicka här!


Kommentera

