GreenCurry poker och världen


Lugn och ro

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker filosofi av G på mars 1, 2007

Jag tror vi alla behöver lugn och ro en stund om dagen. En tid då vi filosoferar och tänker på vad vi ska göra och hur vi ska gör det. En tid då vi utvecklar oss själva med att tänka på vad som är viktigt för oss hur vi ska gå tillväga för att uppnå med det vi vill i livet.

Enligt min ödmjuka åsikt så behöver vi en stund om dagen att känna efter vad vi verkligen vill här i livet och hur vi ska göra för att uppnå det. Man ska inte vara rädd för att drömma. Gör man det kan otroliga saker hända. Tanken är en stark kraft, och om man ägnar tillräcklig tid med en bra tanke kommer den tanken att bli en handling, och med den handlingen kan vad som helst hända.

Det jag vill säga är att man inte ska vara rädd att drömma. Varje människa har så mycket kraft i sig att åstadkomma dem mest otroliga sakerna här i världen om viljan och modet verkligen finns. Vilja och mod är några saker som jag har skrivit om tidigare, och det är saker som är genomgående i allt vi gör. Allt… Så det är inte så konstigt att jag nämner det nu, och kommer nämna det igen många gånger.

Lugn och ro är en annan viktig sak för oss människor. En stund om dagen då vi kan varva ner och känna efter. Tänka på oss själva och bara vara. Var är jag? Vem är jag? Hur är jag? Var är jag på väg? Hur ska jag komma dit? Osv… Ta dig lite tid att varva ner om dagen. Det är inte alltid så lätt att ta sig den stunden. Finns så mycket distraktioner här i livet så man gör det nästan aldrig. Ta dig tid. Meditera över det hela. Försök att lära dig någonting i allt du gör, och försök hitta en mening i det hela.

Var orädd, var ödmjuk, var dig själv, våga drömma…

Jag ska i alla fall försöka.

dsc00336.JPG

7 svar to 'Lugn och ro'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Lugn och ro'.

  1. nina said,

    Jag håller med!! Helt å hållet..

    kan du inte göra så man kan klicka på bilden så den blir större? fin bild iaf å roligt att se =) hihi.. kram!

  2. Bettan said,

    Äntligen!

  3. nina said,

    Ja den andra va verkligen supersnygg. funderar på att beställa den, men den kosta så mkt för en bikini tyckte jag…

    hur mår du?

    kram!

  4. nina said,

    bikinin finns inte längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *ledsen*

  5. nina said,

    okej, ja hitta den. kollade fel.. men det blir ändå liiiiite svårt att köpa den för att den va ju från victoria secret.. å det kostar som fan.. sen så vet ja inte om ja kan beställa därifrån.. å hur mkt skulle inte det kosta.. *tråk*

  6. Greencurry said,

    ah.. då förstår jag.. det var mäkta fin i alla fall 🙂

  7. Coolers said,

    Cool.. I seek for online drugstore
    prescription vigra


Kommentera

