GreenCurry poker och världen


Just do it

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker,Poker filosofi,Pokerbloggar av G på mars 14, 2007

Jag är avundsjuk på Nike som kom på ett sådant bra begrepp. Jag tror det inte finns något bättre utryck för oss människor att göra saker och komma tillrätta med saker vi ska göra och bör göra.

Det är ypperst svårt för en person att hitta motivation t.ex bara genom att sitta och vänta på att ”få lust” att göra en sak som dem bör eller måste göra. Sitter man och väntar på motivationen så kan man få sitta i evighet. Och det gynnar ingen i slutändan. Bästa sättet att hitta det är att först sätta igång med det som man ska göra. Sedan kommer känslan tidvis. No worries.

Dem senaste dagarna har jag känt av en apati och energitorka för att spela eller göra något som att t.ex skriva här. Varit orklös och bara gått på halvfart. Men jag tror det kan ha vänt idag, då jag tvingat mig igenom en 10 timmar session (men fortfarande ganska taskigt resultat). Men jag känner att lusten och viljan ökade med tiden och nu känner jag mig starkare och mer motiverad än vad jag har varit på hela tiden under de senaste dagarna.

Så mina vänner, dagens tips blir: Just do it! 

7 svar to 'Just do it'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Just do it'.

  1. nina said,

    Roligt att du uppdaterade tillslut iaf =)

    Hoppas du känner dig bättre snart *kram*

  2. Your personal cusin said,

    Tror inte precis att de ”kom på” det däremot var de smarta nog att använda ett sådant simpelt begrepp på ett snyggt sätt.
    Sitter man och väntar på motivation når man till slut upplysning och Nirvana – är inte buddha himself ett bra exempel på det?

    KramKram

  3. Your personal cusin said,

    En sak till bara. BILDER.

    Tack.

  4. nina said,

    kraaaaaaaaaaaaaaaam

  5. Mr T said,

    Ja nu vänder det för idag är det löningsdag!!!
    Du vet vad det betyder, många nya sköna slantar i fickan på mindre begåvade människor.
    Vem har sagt att bara julafton kommer en gång per år?

    Mr. T

  6. nina said,

    bli medlem:
    http://gratisgen.se/?ref=67238

  7. Nina said,

    saknar dej här ju…


Kommentera

