GreenCurry poker och världen


7 Dagar kvar i Thailand 2006-2007

Posted in GreenCurry´s vardag av G på april 18, 2007

Kära läsare. Då var det dags att tänka på hemgången till Sverige från Thailand. Det har varit en rolig tid här nere. Väldigt lärorik sådan både pokermässigt och livserfarenhetsmässigt. Kanske har man växt lite som människa och blivit lite mer mognare.

 Nästa vecka bär det av till Sverige igen och nu behöver saker fixas och köpas in innan hemgång. Var hos Tandläkaren idag. Hela otroligt måste jag säga. Har inte gått till en tandläkare på 6år. Men ändock hade jag bara 2 hål. Klonk på den liksom. Jag hade räknat ca 5 hål eller värre. I alla fall i mitt huvud. Hålen ska fixas imorgon, sen dröjer det väll ytterligare 6 år kanske innan jag återvänder till en tandläkare.

På vägen hem åkte jag och polaren med Bangkoks tuffaste taxiförare. Kommer in i bilen med inredning som en racerbil. Shysst inredning tänkte vi, men inte var vi beredda på street racing ala Bangkok i rusningstrafik. Vi körde i motsattriktning hälften av tiden tror jag, körde krokiga omvägar, inbromsningar mm från andra bilar då han var tvungen att vinna varenda tillgänglig billängd. Trodde vi skulle bli av med backspeglarna minst tjugo ggr. Med gråten i halsen var det bara att be till gudarna att inget skulle hända… Eller.. Ja det var lite kul faktiskt. Snabbt gick det.

Det har blivit lite problem nu med Internet anslutningen nu i slutet av vistelsen. Hoppas det har med ledigheten under Thailändska nyåret att göra. För det gör det typ omöjligt att ha ok Internet uppkoppling för spel, och nyåret tror jag är slut nu. Kan vara bra att ha lite extra fickpengar när man kommer hem, för det ska väll till att hälsa på familj o vänner innan man kan sätta sig ner och grinda igen. Och det tar väll ett par dagar från ”arbetstiden”.

2 svar to '7 Dagar kvar i Thailand 2006-2007'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to '7 Dagar kvar i Thailand 2006-2007'.

  1. Nina said,

    ååå kommer du hem snart. va roligt (för oss)..

  2. Nina said,

    kommer du hem typ idag lr?? =)


Kommentera

