GreenCurry poker och världen


Tillbaka i Sverige

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker,Pokerbloggar,Sverige av G på april 28, 2007

Fem månader äventyr i ett land långt bort i fjärran öster har kommit till sitt slut… För denna gång. Ett äventyr som har gett så otroligt mycket i upplevelser och erfarenheter, ett äventyr som jag önskar kunna göra om snart igen. För det är väll det som livet handlar om?

Redan två dagar efter att kommit tillbaka till Sverige känner jag en viss depression. Vad fasiken gör jag här? Vänner och familj finns här… Men allt annat då? De vardagliga rutinerna, livets lugna takt, standarden och de uteblivna dagliga upplevelserna? Det känns som det är inget nytt under solen här. I och för sig så har sommaren i Sverige inte riktigt början ännu. Och den är ju rätt oslagbar tror jag. Men jag känner att det hägrar liksom inte lika mycket…. Fyfan, kan inte alla jag känner och håller kär börja spela poker och vinna så vi kan dra ner till Thailand och bara njuta. Fasiken!

Hursomhelst jetlaggad har man varit de senaste dagarna och jag har inte orkat spela så mycket. Fick en bra dag igår. Skönt att känna att man kan hitta tillbaka till formen när man kommit tillbaka här så självförtroende höjs. Sen också att jag inte spelat på över en vecka på riktigt gjorde det också najs att se att man inte tappat så mycket. Jag undrar lite hur det skulle vara att vara frånvarande från poker i kanske 2-3 månader. Är det som att cykla?

3 svar to 'Tillbaka i Sverige'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Tillbaka i Sverige'.


  1. Very welcome back 2 Sweden (uttala d där me d svenskaste uttalet du kan.. =P ) Va händer nu för dig då??? =)

  2. Nina said,

    heeeeeeeeeeeeeej! skoj att du kommit hem!.. lite kallare här, men det blir bättre så fort du vant dig med detta klimat..
    du kan ju alltid återvända till thailand u know..

    varit trålkigt här den sista tiden, mormor gick bort för 2 v sen. så ja har inte varit så glad. inte så skoj..

    men det va roligt att du kommit hem. måste ju fika nån dag…

    kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

  3. Greencurry said,

    Hej på er tjejer,

    Ledsen att höra om din mormor nina. Beklagar.
    Vi ska absolut ut o fika. Med dig också marie.

    Jag kommer att fortsätta spela, och förhoppningsvis fortsätta vinna o bli ännu bättre. Sikta mot stjärnorna liksom 😉

    Ta hand om er tjejer. Kram på er!


Kommentera

