GreenCurry poker och världen


Hallå där vänner,

Posted in Övrigt av G på maj 13, 2007

Ja, turneringen gick inte så bra för min del, inte heller går det så jättebra i cashgamen heller just nu., Inte att jag backar, men det går ju inte framåt. Ute är det kallt och grått… Och jag känner att jag behöver en cafe latte… Det är ju söndag trots allt.

En bekant till mig som jag brukar följa bloggar på Nille (http://www.uddman.nu/blog/niclas/), har flyttat hem från Thailand efter 11 år. Han har till en början pluggat i Thailand i 2 år, sedan har jobbat och skaffat familj m.m, i Bangkok och stannat där i 11år… Fan, elva år. Vilken omställning för honom och hans familj. Jag tyckte jag fått lite kulturkrockar när jag kom hem till Sverige efter 5 månader, men jag kan verkligen inte mäta mig mot honom. Det måste vara otroligt många intryck och skillnader som möter dem. Jag brukar mest tänka på priser, värme och lättillgänglighet överallt, som skillnad när jag kommer tillbaka. För Nille blir hela vardagen hel skillnad.

I pokern ska jag driva en mer aggressiv linje framöver. Det ska vara mer rationella val över varje beslut, än att systematiskt dra alla över en kam. Så ska i alla fall dessa ledord vara min strategiska plan idag för att övervinna denna svacka som har bestått i dessa dagar. Dags att sluta ge bort gratispengar till mindre behövande helt enkelt.

2 svar to 'Hallå där vänner,'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Hallå där vänner,'.

  1. victor said,

    Tjena killen!
    som jag förstått så e du en pokerlirare som e bosatt i thailand.
    Rätt?
    Jag är en entrepenör från Göteborg och undrar hur det går med onlinepokern i asien?
    Hur ser man på det?hur är responsen?finns det en marknad?
    Har du tid så skulle jag uppskatta några rader från dig .

    Mvh

    Victor

  2. Greencurry said,

    Tjena Viktor,

    Ledsen att jag inte svarat innan, har varit lite upptagen och apatisk att göra nånting annat..

    Hursomhelst så spelar jag inte längre i Thailand för att man inte får stanna hur länge som helst längre. Hur det ligger till med onlinespel i asien känner jag inte till så mycket om dessvärre pågrund av att jag spelar mot europa. Spel förekommer väldigt mycket i asien vet jag i olika former även om det finns vissa restriktioner. Och jag tror det inte finns mer speltokiga än asiaterna 🙂

    MVH
    GC


Kommentera

