GreenCurry poker och världen


Juni

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker filosofi,Pokerbloggar,Sverige av G på juni 3, 2007

Söndag och det är soligt och fint. Inte illa måste jag säga. Det är ny månad och nya dagar, Maj månad gick hyfsat. Och nu är det dags att se framåt mot nya mål.

Det slog mig imorse att jag ofta när jag var ute och känner mig lite sliten dagen efter. Och jag vill sätta mig ner att jobba ”spela”, att jag brukar känna att jag förlitar mig mer på tur än kanske vanliga dagar. Jag tycker att set, och färger ska komma ens väg förhoppningsvis väldigt snart. Jag tror jag känner mig så i alla fall sådana här dagar. Vilket medföljer om det blir en jobbig period med badbeats så faller ens förväntningar som en sten från den höga höjden och det blir jobbigare att prestera optimalt. Bara en tanke liksom som slog mig så några månader som heltidsspelare. Hehe.

Jag träffade en gammal kollega igår från då jag jobbade deltid i t-banan samtidigt som jag pluggade (poker på nätet hade inte riktigt slagit ännu), och jag hälsade glatt på honom då han var på språng någonstans. Jag frågade hur han mådde, han fråga hur jag mådde. Sen frågade han vad jag gjorde. Tänkte att jag skulle vara uppriktig och svarade att jag spelade poker… Då replikerade han med att det fanns jobb uppe på SL center, sen gick han innan jag ens han förklara mig… Doh… Jag vet inte riktigt. Många gånger har jag funderat på vad man ska säga till folk vad man gör, tycker det är jobbigt att ens förklara för ens närmare vänner och familj att jag faktiskt kan göra det jag gör. Och i andra ögon utanför som man inte träffar frekvent blir det ju ännu mer strange. Well, well…

3 svar to 'Juni'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Juni'.


  1. Kan du inte säga att du e ”professionel pokerspelare” istället för att du spelar poker… =) Dessutom ska du vara stolt över att du kan leva på d… andra lever på att bara köpa och sälja aktier.. d här e väl liknande antar jag! Jag e i alla fall imponerad av dig och att du kan leva på d.. =) Om d nu e en tröst.. =)


  2. Förresten kanske han inte menade nånting om att du spelar poker utan bara att du har ju jobbat i t-banan förut, vill du inte komma tillbax? I så fall finns d ledigt jobb i SL-center.. =) Eller? =)

  3. Greencurry said,

    Heheh, tack Marie.

    Jag vet inte inte riktigt vad han menade. Blev bara lite chockad. Får lista ut lite vad jag göra egentligen 🙂

    Kram på dig så länge.


Kommentera

