GreenCurry poker och världen


En äkta grind

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker,Pokerbloggar,Sverige av G på juni 20, 2007

Det har rullat på som vanligt den senaste tiden. Ingenting särskilt, känns tryggt. Men på något sätt vill jag att saker ska hända. I alla fall uppåt… Grindar på som vanligt och gör mina vanliga resultat. Dock lägger jag inte ner lika mycket tid som tidigare vilket i och för sig är skönare då man samtidigt gör ett resultat.

En äkta grind alltså. 9-17 jobb, minus några timmar om det vill sig väl. Istället får tid till att umgås med andra. Vilket är skönt att göra då och då… Konstigt egentligen då jag är lite av social sjuk av mig och alltid vill umgås med folk, att jag sysslar med Internet poker. Men poker är ju ett socialt spel om man vänder på myntet. Alla inser nog inte hur på något sätt efter timmar ut och timmar in med samma namn på borden, hur det blir en slags kamratlig stämning vid borden  Tjena, tjena liksom.. Man vill ju ha ett, två namn som man känner igen och som man är van att grinda med eller emot kanske man ska säga. Man har en historia tillsammans med många timmar grind och man har sett många konstiga händelser på bordet och jagat samma galningar och upplevt mycket skit. Att få uppskattning sen för snygga bluffar eller annat bra spel gör ju att man känner sig respekterad och accepterad på bordet, i alla fall den innersta kretsen på den nivån, nästan roligare än att vinna pengar.. eller?  Kul egentligen hur många timmar man tillbringat med folk med bara ett pseudonym namn som man vet varken namn, kön eller ålder. Man skapar sig en egen bild, men hur rätt är den bilden egentligen?  Usch vad jag svammlar… För mycket kaffe.. hehe…

Fan, jag har försökt gå till frisören nu i några dagar. Men det har aldrig blivit av, man vill ju snygg till sig till midsommar liksom. Var kan jag få en klippning på en flerfaldig prisbelönad frisörsalong där man först får tre olika schamponeringar innan klippning för att sedan efter klippning få vitaminberikad schamponering med lite massage för 60kr?  Hmm, just ja Thong Lo i Bangkok. Inte häromkring i Stockholm antar jag… Tusan!

 

4 svar to 'En äkta grind'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'En äkta grind'.


  1. haha… 700:- typ kostar d där =P

  2. Greencurry said,

    Ahhh.. 700kr.. Mjäk!

  3. Perra said,

    Va längesen nu, glad sommar på dig..

  4. Grind said,

    Glad sommar!


Kommentera

