GreenCurry poker och världen


Mitt i naturen

Posted in GreenCurry´s vardag,Pokerbloggar,Sverige av G på augusti 7, 2007

Så nu sitter jag ute på landet och har blivit ofrivillig barn/hund/katt/fågel/blom vakt. Det är många saker man ska hålla reda på. Förutom det så ska ju pokern rulla på också. Men jag har gjort det här förut. Så jag ska väll klara det här i en vecka.

Börja dagen med att vakna 7 på morgonen för att gå ut med hundarna och ge dem mat är ju inte direkt optimalt för att hålla sig pigg. Blir ju att man lägger sig direkt efteråt och försöker sova lite till. Sen så ska det ju göras frukost till alla också. Inte illa av mig att klara av det måste jag säga. Kanske skulle jag bli en bra hemmaman för min framtida karriär fru? Har diskuterat med en vän hur det blir när man får barn som pokerspelare. Det blir väll automatisk att man också tar hand om kidsen när frugan är på jobbet.. Eller? Hur gör pokerspelare med barn egentligen? Finns det någon bok om det? Min plan blir hur som helst att skaffa en barnflicka. Man kan ju inte ha kidsen krypande vid fötterna när man är på tilt… Att hålla igång ett hushåll är verkligen ett fulltime-job om man är själv. Planera för mat, laga mat, diska… och sen om igen, och om igen… och städa.. och gå ut med hundarna.. och.. TILT!

För det är ju inte ens lätt att ha ett förhållande samtidigt som man spelar poker, om man inte kommer på en bra rutin och en bra plan. För frugan ska ju också ha uppskattning och quality time. Blir ju inte direkt så att hon är självgående heller. Man kan ju inte knäppa på fingrarna och allt ska fungera. Man får helt enkelt sikta på pensionera sig tidigt så man slipper tänka på jobb och familjeliv på samma gång.. Blir nog enklare så.. Om det skulle gå.

Kommentera

