GreenCurry poker och världen


Blinkande mus

Posted in GreenCurry´s vardag,Pokerbloggar av G på augusti 13, 2007

Nu är det slut på min hund/katt/fågel/barn prao för denna gång, och jag går återigen in i frihetens tecken. Härliga tider, tillbaka till ostruktur och oordning. Frågan är dock vad jag ska hitta på nu?

Solen skiner inte lika mycket längre som den gjorde i förra veckan. Jag trodde någon sa att det skulle vara fint väder resten av sommaren/hösten. Jag ser då inga tendenser på detta just nu. Det fina vädret kanske kommer i september först? Hur länge ska man behöva vänta. Alltså, det tråkiga vädret borde bädda för mer poker, men man blir ju uttråkad och ur tiltad av det tråkiga vädret också. Det bäst är när det är fint väder ute, så man kan sitta inne och spela… Muhaha.

Denna vecka ska jag banne mig köpa en skärm så jag kan få lite mer overview på mina bord. Att spela fem bord med maximal overlap är ju inte optimalt. Och kanske ska jag byta ut min blinkande mus till datorn också? Den gamla trotjänaren har gjort mycket för mig. Men konstigt dock att jag inte drabbats av ett epilepsi anfall eller liknande ännu på grund av den röd, gul, blå, gröna blinkandet 24/7.

Den senaste tiden poker har varit minimal. Började de två första dagarna i månaden med negativa resultat, men efter det har det rullat på bra (ta i trä). Dock har jag inte spenderat så värst mycket tid heller kring pokerborden. Ett tips för att alltid bli plus är att sno blindsen genom att höja jättemycket första handen och sno blindsen för en hit and run. Så blir man oftast plus för dagen och man behöver inte spela mer. Tänk, en hel månad med bara plus i resultat tabellen. Inte illa!

Ett svar to 'Blinkande mus'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Blinkande mus'.

  1. Nina said,

    ååå ja glömmer aldrig kameran *S* Den sitter klistrad på mig =)


Kommentera

