GreenCurry poker och världen


Lite bieffekter från Thailand

Posted in Övrigt,GreenCurry´s vardag,Poker,Sverige av G på juni 10, 2008

Några saker man märker när man kommer tillbaka från Thailand, då man varit borta en längre tid. Är hur vardagliga saker helt plötsligt är jobbigt att utföra. Saker såsom att laga mat, diska, städa, tvätta. Katastrof.

En vecka har gått nu sedan jag kom hem, och jag har märkt hur saker och ting inte städar sig av sig själv. Man har vant sig vid att nästan varje dag komma hem till en städad lägenhet då man varit ute och käkat, eller liknande. Nya lakan, nya handukar, kläder tillrätta lagda. Nu ligger allt och skräpar på golvet runtomkring och man orkar liksom inte ens ägna tanken till att flytta sakerna.

Nu har det inte gått så långt illa såsom för ”lilla kvisten”, då han förra året han var hemma från Thailand, istället för att diska den 2 veckor gamla disken, bara slängde all disk i soppkorgen, porslin och allt. Det är väll antagligen höjden av lathet.. Eller? Jag har väll inte alltid varit den renaste killen i stan. Men det är fasiken jobbigare än vad jag minns det att göra.

Det stressar mig att se allting bara ligga och skräpa. Så jag ska ta mig i kragen och fixa allt. Man kommer väll in i det så småningom. Men lustigt att man kan vänja av sig vid saker som egentligen är basic needs… Shitto.

GreenCurry goes cleaning

2 svar to 'Lite bieffekter från Thailand'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Lite bieffekter från Thailand'.

  1. Nina said,

    Äntligen en uppdatering 😉
    Välkommen hem till den bittra sanningen. Här måste man ta hand om saker å ting själv. Visst är det hemskt *S*
    Förstår att du måste haft det riktigt bra i thailand.. lyx att få det städat varje dag juuu 😀
    Sen på lör sweetey… stor kram!

  2. Nina said,

    Hoppas du får en trevlig midsommar! 😀


Kommentera

