GreenCurry poker och världen


Choices, choices

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker filosofi av G på juli 3, 2008

Det sägs att alla beslut som vi fattat under livets gång, ackumuleras till den person vi är idag… Så om man inte fattat så mycket vettiga beslut ännu, så är det väll dags att börja med dem nu.

Vi fattar beslut varje dag. Vissa går på automatik, vissa är nya, vissa är lätta och andra är svåra. Hela tiden slås vi av saker som vi måste ta hand om. Som vi måste engagera oss mer eller mindre i. Vad ska jag äta? Ska jag träna idag? Är hon rätt för mig? Raise eller fold? 

Jag skulle vilja se mig själv ta mer tuffa beslut. Tuffa beslut som gör att man utvecklas och ändras till det bättre. Det är inte många saker jag ångrar under åren, men såklart har man några som man funderar på vad som hade hänt, om jag valt si eller så. Ibland önskar jag att jag hade vågat ta de tuffa besluten, ta beslut som skiljer agnarna från vetet, från strömmen, från fiskarna… Men det krävs att man orkar ta dem, och inte låter och ting gå automatik, och välja den lätta vägen. För då växer man inte. Man utvecklas inte… Som jag har citerat en vän så många gånger förut… Utveckling eller avveckling!

Jag tror om man väljer att ta mer tuffa beslut, så kommer man komma längre än de flesta. För de flesta väljer ofta den lätta vägen. Och det är därför man ser folk befinna sig där dem är. Dem som lyckas är dem som tar de tuffa besluten. För om allt vore lätt, skulle alla göra det. Det är därför jag inte har sexpack på magen, utan bara dem som valt den tuffa vägen (att träna och äta rätt), som har dem… Eller?

Kommentera

