GreenCurry poker och världen


Thailand till Sverige till Malta

Posted in GreenCurry´s vardag,Malta,Poker,Sverige av G på november 20, 2009

Ja då var det dags att återväcka den gamla kära GC bloggen som jag har haft ett tag men inte speciellt inte ägnat mycket tid åt. Lite roligt att gå igenom lite gamla inlägg. Tanken slår mig att jag borde ha bloggat mer. Som en dagbok med gamla återlevelser som kommer tillbaka.

Tror jag till en början skrev den mest för min egen skull. Men mot slutet blev det lite för mycket åt att skriva för andra. Så känslan för att skriva försvann lite tror jag…. I dont know.Men intressant att se om jag kan pumpa liv i bloggen igen.

Mycket har hänt sen senast, självklart… Till det bättre skulle jag nog tro. Har hamnat på Malta och jobbar här nere numera. Efter lite press från familj och vänner har jag sökt mig till ett mer nio till fem/ karriärmässig bana… Och jag vet inte om det bara var tur, eller om jag osökt jobbat mig åt det här hållet. Men jag hamnade på en position som för mig är rena drömjobbet.  Så man skulle lugnt säga att jag fortfarande lever efter mina drömmar. Sweet!Malta ja. Annorlunda ställe måste jag säga. Det skiljer sig rätt mycket från Sverige och miltals från den Thailändska kulturen. Människorna är av en annan mentalitet och miljön är väldigt olik det jag upplevt tidigare.  Kanske inte alltid till det bättre.

Det positiva är i alla fall att det är varmt 8-9 månader av de 12 som finns på året. Det är nära till det mesta och det är lite av en fest ö för oss som gillar det.
Och eftersom jag numera jobbar inom pokerbranschen kommer bloggen fortsätta innehålla poker, resor och annat gott och smått
Kommentera

