GreenCurry poker och världen


Banken bloggar på Expressen

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker,Pokerbloggar,Sverige av G på december 10, 2009

Jag kan som första pokerbloggare avslöja att min gode vän BankTheMan kommer att börja blogga på Expressens Pokersektion.  Låt mig bli den första att gratulera honom för den ärofyllda uppgiften att blir en av frontfigurerna för svensk poker. Grattis Banken! You earned it!

Själv har man en bit till att bli tillfrågad att blogga för en av landets största tidningar. Men det ska bli kul att läsa Bankens blogg på Expressen då den, enligt mig själv, alltid innehållit en massa bra pokerrelaterat och intressanta saker att läsa om.

När man tänker pokerbloggare idag, så finns det en del namn som poppar upp i mitt huvud. En del tror jag är mer kända än andra. Jag själv började blogga september 2006, om jag kollar tillbaka i arkiven här i Curry bloggen.

Micke Norinder, Lina Olofsson, Nebuchad, Oskar Silow, William Thorson torde vara de mest igenkända bloggarna i pokerbloggsfären. Annars har sildillen, danielspokerblogg, lowlimitgrind funnits bland mina länkar som jag kollat in på då och då. (Btw: Ska fixa upp länkar i menyn. Om ni har några förslag eller egna pokerbloggar, så säg till så kan jag sätta upp dom där också.)

Men egentligen är dom bloggar som man följt mest konsekvent är dom som finns i det community som man hängt på. Det är dom spelarna man kommer närmast och följer nästan dagligen.   Förut var det mycket riggat.se, Svenska Spelare och numera även Cardlovers. Pokerforum.nu har även dom några intressanta dagböcker som man följer i Sverige.

Jag tror oftast hänger det på att de ska finnas lättillgängliga.
Annars blir det en pers att gå igenom det. Tur att man lärt sig använda RSS

Här är länken till Bankens kommande pokerblogg på Expressen.

http://blogg.expressen.se/banktheman/

Kommentera

