GreenCurry poker och världen


Jobb – Poker – Träning

Posted in Malta,Poker,Thailand,Träning av G på januari 18, 2010

Satte upp mål där jag under veckan hade bestämt mig för att kunna inkludera både poker och träning under veckan, förutom jobb. Ibland kan det bli lite så att man inte ser till sitt eget bästa och då blir även jobbet lidande.

För mig har det blivit alldeles uppenbart att jag måste balansera mitt liv för att kunna må bra. Jag kan inte bara fokusera på en sak. Tillslut bränner man ju bara ut sig själv.  Träningen har alltid varit en rätt stor del och bra komplement till pokern så att man inte blir allt för stillasittande och fet. Tar ju både på självförtroendet och mentala styrkan om man samlar på sig en del hull. Lite som jag har gjort de senaste månaderna.

När jag bodde i Thailand var en av de viktigaste faktorerna när man valde lägenhet att stället skulle ha ett bra gym. Utan ett bra gym så har man ju helt enkelt inte lust att träna. Och ja, då blir det som det blev. Oakwood i Bangkok  har varit det bästa hittills. Här på Malta är Hilton ett bra gym med tillhörande squash, tennis, pool m.m.

Kommentera

