GreenCurry poker och världen


50,000 händer i April

Posted in 50K händer,GreenCurry´s vardag,Poker av G på april 2, 2010
Pokertips #1: Keep it simple

Då var vi igång med målet att uppnå 50K händer i april. Ett mål som jag har satt upp för att kunna planera in mina pokersessioner lite bättre och fokusera på lite mer balans i allmänhet.

Under veckans gång har jag fått in dålig med sömn. Kände mig redan något ofokuserad på jobbet idag då jag mer eller mindre doserade mer koffein än vanligt.  Viktigt, viktigt med bra sömn. Annars är det svårt att fokusera och håller sig stabil både vad gäller poker och annat.

Nådde genomsnittet för hur många antal händer jag måste spela varje dag för att uppnå 50K händer. Men resultatet var inte direkt något att hurra för då jag förlorade ett par inköp. Gjorde dåliga syner och spelade lite väl marginellt och kanske lite för vekt. Motståndet var rätt aggressivt och jag kunde inte hitta ett bra kontraspel. Träffade väll inget vidare, men tycker det inte är en bra ursäkt för dagens spel.

Så det blir att ta ny tag imorgon och sen i helgen.
Tror jag kan hämta tillbaka det här efter en godnatt sömn nu.

Kommentera

