GreenCurry poker och världen


En liten reflektion i halvtid

Posted in Poker av G på augusti 14, 2010

I augusti månad har jag varit flitig med pokerspelandet. Nästan 40k händer när halva månaden har gått. Mitt mål på nästan 100k händer kanske inte går att nås, men tror jag blir lagom nöjd om jag landar på 75+ nånting.

Månaden började bra, men de senaste dagarna kände jag någon slags apati vid spelandet och resultatet visade sitt röda ansikte. Jag misstänker att det kan ha att göra med det hårda spelandet plus att jag inte tog fler pauser som jag gjorde i början av månaden…. Okej ett par mindre snygga utdragningar från motståndarna också, men det betyder ju inte att jag inte ska kunna ta igen det.. lr?

Ser vi framåt på dagarna som kommer så blir det mer pauser under spelets gång. Spela optimal poker och hålla huvudet kallt. Det är antalet händer som blir spännande. Resultatet kommer att visa sitt rätta jag när månaden är slut. Blir spännande.

Kommentera

