GreenCurry poker och världen


Det tar tid

Posted in Poker av G på september 7, 2010

Så dom senaste dagarna har jag inte spelat så många händer. Jag har varit upptagen på annat håll, men jag har inte mindre tänkt och gått igenom en hel del poker under tiden. Så förhoppningsvis kommer det att visa resultat senare under månaden.

Jag tror jag har en tendens att det ska vara kul och snabbt att lära sig. Att plugga på pokerteori och situationer känns lite träligt. Men kan också bero på att det tar lite längre tid för mig att plugga in nya saker och få det att fungera. Jag behöver en del eftertanke och också praktiskt övning för att det ska hända. Förstår jag inte allt med en gång, så lutar det åt hållet att jag tycker saker och ting är tråkigt att lära sig.

Men precis som i poker så tror jag om jag inser svagheten, så kan jag lära mig utav den och förbättra luckorna. Och jag hoppas jag kan ta med det nu.

Kommentera

