GreenCurry poker och världen


En mjuk start på poker året 2011

Posted in Poker av G på januari 7, 2011
Tags:

Hallå där poker året har inte börjat som en dans på rosor, men vi har i alla fall lyckats hitta plus och vad jag tror är ett bra fundamentalt shorthanded spel för min nivå. Jag hoppas kunna utveckla det även längre fram.

Det jag först och främst försöker förhålla mig till är att spela ”basic” poker mot motståndare med för loose pre flop spel. Både dom som spelar passivt och dom som spelar aggressivt. Tänker mycker mer på vilken range av händer dom spelar på och när man bettar för värde och när man bluffar.

Just nu har det inte blivit så många händer som jag tänkt mig varje dag, då man är på andra upptåg och ränner men jag hoppas och räknar med att komma igång riktigt stabilt så småningom. Vi får helt enkelt se vad som händer.

 

Kommentera

