GreenCurry poker och världen


Bli inte för resultat orienterad

Posted in Poker av G på januari 24, 2011

En grind helg är till ända och jag fick in riktigt många händer. Tyvärr så slutade helgen plus minus noll efter att jag verkligen haft en bra start på fredagen. Men riggen gjorde sig till känna och ville snällt berätta för mig att jag inte är guds gåva till pokern.

En sak lärde jag mig idag, var att man inte bör vara för resultat orienterad i poker. Ingen newsflash egentligen för mig, men det tycks alltid som jag behöver lära mig gamla läxor om och om igen. Nu förstår jag varför man skickar personal på utbildningar osv. Det krävs att man lär sig om sitt jobb hela tiden för att ligga på topp. Hur en allt för aggressiv bankroll approach kan skada kan ni läsa om i artikeln ”så kan bankroll psykologi kan skada ditt spel”.

Planen nu är att spela en mer balanserad poker där jag inte gamblar för mycket i vissa situationer. Man gör faktiskt ganska mycket pengar på att kunna folda. Wish me luck this week.
Tilt out!

Kommentera

