GreenCurry poker och världen


Känslan för poker

Posted in GreenCurry´s vardag,Poker av G på september 4, 2011
Så jag drog igång grinden vid pokerborden för drygt en vecka sedan. Har börjat bra. Det jag fruktade mest, var att jag hade tappat känslan för det här med poker. Skulle motståndarna krossa mig? Skulle jag tilta?

Det började faktiskt helt okej. Även om utdragningarna kom till både höger och vänster, så kände jag mig relativit stabil. Och det är det jag tänker på mest. Att inte tänka så mycket på att vinna eller förlora. Utan mer på hur jag spelar korrekt och inte gör för många misstag och irrationella moves. Även om det är på en låg nivå som man spelar på nuförtiden. Så är det fortfarande kostsamt att göra lösryckta drag som kostar både tid och pengar.

Att han känslan för sitt pokerspel är fortfarande viktigt. Man vill inte tappa den där gnistan. Gnistan som gör att man fortsätter spela. Oavsett om det går bra eller dåligt. Det gäller att inte flyga för högt för att bränna sina vingar mot solen. Eller att flyga för lågt, så man blir ertappad av vågorna vid vattnet. Ja, ni vet. Den där Grekiska sagan om fadern och sonen med vingar.

Ett svar to 'Känslan för poker'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Känslan för poker'.

  1. Irleague said,

    Jag har nog kännslan för poker! I allafall om jag går efter det jag tror! 🙂


Kommentera

